Гавріила плотьскаго ради зачатія Сына Божія, Бога нашего Іисуса Христа, славнаго ради рождества его въ Виѳліемѣ, засланіемъ младенецъ отъ Ирода, святаго ради крещенія, воспріятіемъ во Іорданстѣй рѣцѣ, постомъ постѣ (?), искушеніемъ отъ діявола, ужасныя его побѣды на враги, ужаснаго суда его, ужасныхъ чудесъ его, иже въ мірѣ бывшихъ, исцѣленіе даруя, прокаженныхъ очищая, мертвыя оживляя, бѣсы изгоняя, иже во Іерусалимъ входъ его, осанна сыну Давыдовъ (такъ!), младенцемъ вопіющимъ ти, страсти ради распятія и погребенія, и изъ мертвыхъ воскресенія1), и еже на небеса вознесеніе, пѣніе тмы тмами ангелъ и архангелъ, славы восходнаго твоего восхожденія, пѣснословія, втораго и страшнаго пришествія твоего, власть ея же далъ еси святымъ твоимъ ученикомъ и апостоломъ, рече: „имже держите — держится, и елико2) аще разрѣшите на земли, будутъ разрѣшеніи на небесѣхъ. Ради бо сихъ именъ и ради силы твоея заклинанаю и прогоняю духи лукавыхъ, аще убо въ небеси или на земли, или на пути, или на распутіи, или во истоцѣ, нли въ рѣцѣ, или въ корени, или въ кровли, или во дворѣхъ3), или во оконцѣ, или въ верхнемъ порозѣ, или въ нижнемъ, или въ корени, или въ вѣтви, и да разрѣшенно будетъ на полѣ, въ нивахъ или въ виноградѣхъ, или въ вертоградѣхъ, или въ ямахъ, или въ травѣ, или4) въ пещи, или въ бани, или въ капищи идольскихъ, или въ кожи рыбной, или въ кожи зміиной, или во власѣхъ брадныхъ, или во главѣ, или во главномъ убрусѣ, или во зголовіи, или въ постели, или во обрѣзаніе ногтей ручныхъ и ножныхъ, или во обувеніихъ, или въ златѣ, или въ сребрѣ, или въ мѣди, или въ свинцѣ, или въ оловѣ5) и желѣзѣ, или въ воску, или въ кости, или во лбу человѣческомъ или звѣриномъ, или въ морскихъ рыбахъ, или въ животныхъ морскихъ, или земныхъ животныхъ, или въ летающихъ по воздуху движимыхъ и недвижимыхъ, или въ хартіи, или въ чернилѣ, или въ нѣкоторой оной вещи и отъ студа затворены, да разрѣшатся. Аще ли есть писано въ седмидесятихъ двухъ языцѣхъ, да разрѣшатся, понеже азъ разрѣшихъ и разрѣшаю тако Лукасуса, Марасалуна, Малуремираха, Ниона погнахъ и еще прогоняю; имена
Тихіа, Сихахіа и Елизду, и протчія, иже отъ человѣческаго рода самихъ ся и предавшихъ въ бѣсы — и сіи да разрѣшатся, да изыдутъ отъ раба Божія, имя рекъ, Твоимъ повелѣніемъ, Господи, и отъ дому его, имущему молитву сію святую, и отъ всего имѣнія его малаго и великаго силою чеснаго и животворящаго креста и молитвъ ради пречистыя твоея матери, владычицы нашея, Богородицы, и молитвъ ради святыхъ небесныхъ силъ, херувимъ и серафимъ, престолъ, грозныхъ воинствъ, силъ, началъ и властей, ангелъ и архангелъ, и святыхъ праведныхъ патріархъ Авраама, Исаака, Іякова, Мельхиседека и Іова; молитвою Іисуса Навина, иже солнце ста на многъ часъ; молитвъ ради пророкъ и апостолъ, и мученикъ, и мученицъ, святителей, священія человѣкъ, преподобныхъ отецъ и преподобныхъ женъ, и святыхъ исповѣдникъ, и безсребренникъ; молитвъ ради трехъ сотъ и осьмидесяти перваго собора и поручниковъ нашего покаянія Василія Великаго и Григорія Богослова, Іоана Златоустаго и Николы Чуднаго, и всѣхъ угодившихъ молитвами — да прогонятся, да удавится всяка злоба и лукавство, и зависть, и ревность, и удержанія, и зло глаголаніе, и язычное яденіе, и всѣ, что дѣянная злыхъ человѣкъ всякое совѣщаніе, да отдалится отъ раба Божія, имя река. Молитвъ ради пречистыя твоея Матери помилуй и спаси раба своего или рабу, имя река, да не прикоснется къ нему и къ дому его ни кое зло, ни зависть, ни чародѣйства, ни разбойства, ни бѣда, ни болѣзнь, ни какое зло, ни лукавство, ни во утренній день, ни вечерни, ни въ нощи, ни въ полунощи и во вся дни живота его, яко ты еси Богъ нашъ и милуя, и спасая. И Тебѣ славу возсылаемъ“. Отцу и Сыну, и Святому Духу, и нынѣ, и присно, и во вѣки вѣковъ. Аминь.
Сдревле харти свитка отодама лѣта 70411) подписалъ многогрѣшною рукою молитву сію инокъ Глѣбъ Галицскаго уѣзда Богородскаго стану.
————
81
[Къ этой „Молитвѣ святого священномученика Кипріана“ позднѣйшей рукой, писарскимъ почеркомъ присоединенъ рядъ апокрифическихъ молитвъ, употребляемыхъ въ качествѣ заговоровъ отъ самыхъ разнообразныхъ болѣзней и на разные случаи человѣческой жизни.
Любопытно, что почти рядомъ помѣщены три „Сна Пресвятой Богородицы“. Это показываетъ, въ какихъ разнообразныхъ редакціяхъ и какъ широко распространено въ народной массѣ это произведеніе].
Сноски
[Заговоры, обереги, спасительные молитвы и проч. Вып. I. № 109] // Живая старина: Периодическое издание отделения Этнографии Имп. Русского Географического Общества. — СПб.: Тип. Мин-ва Путей Сообщения (Т-ва И. Н. Кушнерев и К°), 1907. — Год XVI. — Вып. I. — Отд. II. — С. 77—81.